Төгсөгчид

Хүмүүнлэгийн Ухааны Их Сургуулийн 2019-2020 оны хичээлийн жилийн
"Манлайлагч оюутан"-ууд

Суралцагч Хөтөлбөр Голч оноо
Х.Хулан Сэтгүүл зүй 3.9
Н.Алдарбат Олон улсын харилцаа 3.9
Б.Хонгорзул Олон улсын харилцаа 3.9
Д.Хулан Сэтгүүл зүй 3.9
Н.Нарандарь Олон улсын харилцаа 3.9
Г.Тод Олон улсын харилцаа 3.8
Б.Алтанзул Сэтгэл судлал 3.8
Б.Намуун Олон улсын харилцаа 3.8
Е.Айжулдыз Багш гадаад хэлний боловсрол (Англи) 3.8
О.Болормаа Эдийн засаг 3.8
Г.Тэргэл Олон улсын харилцаа 3.8
Б.Пүрэвсүрэн Олон улсын харилцаа 3.8
Б.Эрболд Олон улсын харилцаа 3.8
Н.Энхтэнгэр Сэтгүүл зүй 3.8
Н.Дөлгөөнтамир Эдийн засаг 3.8
Г.Дөлгөөн Олон улсын харилцаа 3.8
Б.Халиун Маркетинг 3.8
Г.Мөнхтөр Нягтлан бодох бүртгэл 3.8
М.Аминзул Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.8
Б.Отгонзаяа Нягтлан бодох бүртгэл 3.8
Б.Болорцэцэг Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.8
С.Хонгорзул Олон улсын харилцаа 3.8
Э.Дэлгэрмаа Багш гадаад хэлний боловсрол (Япон хэл) 3.8
Э.Саранзаяа Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.8
Г.Должинсүрэн Сэтгүүл зүй 3.8
Б.Фатима Олон улсын харилцаа 3.8
Б.Сэлэнгэ Эдийн засаг 3.8
Л.Ганбаатар Санхүү, банк 3.8
Т.Долгормаа Бизнесийн удирдлага 3.8
Б.Халиун Сэтгүүл зүй 3.8
Б.Номин Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.8
П.Чингүүн Худалдаа 3.8
Т.Золзаяа Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.8
У.Мөнхзаяа Нягтлан бодох бүртгэл 3.8
С.Жаргалмаа Худалдаа 3.8
Д.Энхжин Олон улсын харилцаа 3.8
Э.Сарангоо Нягтлан бодох бүртгэл 3.8
Б.Мөнхсарнай Сэтгүүл зүй 3.7
Г.Маралгоо Олон улсын харилцаа 3.7
Т.Солонго Санхүү, банк 3.7
Б.Энхсайхан Санхүү, банк 3.7
С.Бямбадэлгэр Бизнесийн удирдлага 3.7
Д.Пүрэвцогт Менежмент 3.7
Э.Энхренчин Олон улсын харилцаа 3.7
Б.Эрхбилгүүн Сэтгүүл зүй 3.7
З.Номин-Эрдэнэ Худалдаа 3.7
О.Тамир Олон улсын харилцаа 3.7
Б.Нэмэхдалай Эдийн засаг 3.7
А.Оюун-эрдэнэ Багш гадаад хэлний боловсрол (Япон хэл) 3.7
Ц.Доржханд Санхүү, банк 3.7
Б.Сэргэлэн Сэтгүүл зүй 3.7
Ш.Хүслэн Хүрээлэн буй орчин судлал 3.7
Н.Анужин Багш гадаад хэлний боловсрол (Япон хэл) 3.7
Г.Тэлмэн Олон улсын харилцаа 3.7
М.Нандин-Эрдэнэ Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.7
Б.Ууганбаяр Олон улсын харилцаа 3.7
Х.Түмэнцэцэг Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.7
Х.Номунгоо Бизнесийн удирдлага 3.7
Б.Халиун Сэтгүүл зүй 3.7
М.Бөртэсэцэн Олон улсын харилцаа 3.7
В.Вэй Шүэ Жэн Нягтлан бодох бүртгэл 3.7
С.Мөнххишиг Бизнесийн удирдлага 3.7
Л.Дуламсүрэн Багш гадаад хэлний боловсрол (Япон хэл) 3.7
Ж.Цэрэндаваа Бизнесийн удирдлага 3.7
П.Уранчимэг Аялал жуулчлалын менежмент 3.7
А.Мөнх-Эрдэнэ Програм хангамж 3.7
Б.Эрдэмбилэг Багш гадаад хэлний боловсрол (Англи) 3.7
Т.Мягмарсүрэн Эдийн засаг 3.7
Б.Мөнхзул Нягтлан бодох бүртгэл 3.7
Т.Азжаргал Санхүү, банк 3.7
М.Намуун Маркетинг 3.7
Б.Ану-Үжин Маркетинг 3.7
Т.Даянжалба Олон улсын харилцаа 3.7
Б.Уугантуяа Олон улсын харилцаа 3.7
Г.Цэрэндорж Санхүү, банк 3.7
Б.Хулан Худалдаа 3.7
Б.Мөнхзаяа Эдийн засаг 3.7
Б.Халиун Сэтгэл судлал 3.7
Б.Дэжидмаа Худалдаа 3.7
М.Мөнгөнчимэг Багш гадаад хэлний боловсрол (Англи) 3.7
Э.Номин Худалдаа 3.7
О.Солонго Сэтгүүл зүй 3.7
Р.Ариунзаяа Багш гадаад хэлний боловсрол (Англи) 3.7
Б.Мөнхтуул Програм хангамж 3.7
Х.Номин Програм хангамж 3.7
А.Урангоо Олон улсын харилцаа 3.6
М.Хулан Олон улсын харилцаа 3.6
Н.Нэргүйтунгалаг Бизнесийн удирдлага 3.6
Б.Билигтсан Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.6
Б.Маралмаа Сэтгүүл зүй 3.6
Д.Номунбилэг Олон улсын харилцаа 3.6
С.Дэлгэрмөрөн Нягтлан бодох бүртгэл 3.6
З.Мөнхцацралт Олон улсын харилцаа 3.6
Б.Нинжин Олон улсын харилцаа 3.6
Ү.Мөнхшүр Худалдаа 3.6
Г.Рэнчинмядаг Бизнесийн удирдлага 3.6
Л.Болормаа Олон улсын харилцаа 3.6
Б.Рэнцэнханд Олон улсын харилцаа 3.6
Э.Бямбадулам Санхүү, банк 3.6
Ц.Сэрмүүн Эдийн засаг 3.6
Н.Лхагвасүрэн Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.6
Ч.Энхцэцэг Эдийн засаг 3.6
Э.Дөлгөөн Худалдаа 3.6
Н.Мөнхсаруул Бизнесийн удирдлага 3.6
Б.Маралгоо Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.6
З.Эрдэнэсайхан Санхүү, банк 3.6
Э.Цэрэннадмид Худалдаа 3.6
М.Солонго Худалдаа 3.6
Т.Энхбилэг Багш гадаад хэлний боловсрол (Англи) 3.6
Г.Бямбацэцэг Олон улсын харилцаа 3.6
Э.Цэнд-Аюуш Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.6
Х.Ану Олон улсын харилцаа 3.6
Г.Мишээл Бизнесийн удирдлага 3.6
О.Отгонзаяа Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.6
Н.Батцэцэг Нягтлан бодох бүртгэл 3.6
Б.Анар-Эрдэнэ Менежмент 3.6
Г.Ганчимэг Эдийн засаг 3.6
Б.Буянжаргал Сэтгүүл зүй 3.6
Б.Амгалан-Орших Нягтлан бодох бүртгэл 3.6
Э.Энхсаран Сэтгэл судлал 3.6
П.Гуамарал Нягтлан бодох бүртгэл 3.6
Д.Ууганцэцэг Санхүү, банк 3.6
Б.Наранзаяа Сэтгэл судлал 3.6
О.Ану Олон улсын харилцаа 3.6
Г.Эрдэнэчимэг Эдийн засаг 3.6
Ж.Анхилуун Олон улсын харилцаа 3.6
Б.Бадамхатан Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.6
Ж.Номин Сэтгүүл зүй 3.6
Н.Ганцэцэг Эдийн засаг 3.6
Ч.Номинчулуун Олон улсын харилцаа 3.6
Б.Мөнхзул Бизнесийн удирдлага 3.6
Л.Жаргалсайхан Програм хангамж 3.6
З.Анужин Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.6
Т.Зандандулам Олон улсын харилцаа 3.6
Ч.Нандин-Эрдэнэ Бизнесийн удирдлага 3.6
Б.Номин Олон улсын харилцаа 3.6
О.Батням Худалдаа 3.6
У.Болдхуяг Бизнесийн удирдлага 3.6
Б.Номин Олон улсын харилцаа 3.6
А.Урангоо Олон улсын харилцаа 3.6
С.Нандин-Эрдэнэ Санхүү, банк 3.6
Э.Саранчимэг Олон улсын харилцаа 3.6
А.Номин Хүрээлэн буй орчин судлал 3.5
А.Отгонболор Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.5
Ч.Батчимэг Бизнесийн удирдлага 3.5
Э.Энхтуул Олон улсын харилцаа 3.5
М.Намуун Олон улсын харилцаа 3.5
Г.Анар Худалдаа 3.5
Э.Лхагвасүрэн Олон улсын харилцаа 3.5
Ц.Тэмүүлэн Санхүү, банк 3.5
Б.Болормаа Худалдаа 3.5
А.Оюун-Эрдэнэ Нягтлан бодох бүртгэл 3.5
М.Мөнхдулам Олон улсын харилцаа 3.5
Э.Саранцэцэг Худалдаа 3.5
Д.Мандухай Худалдаа 3.5
О.Болорцэцэг Сэтгүүл зүй 3.5
Ц.Сувд-Эрдэнэ Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.5
Б.Байгалмаа Маркетинг 3.5
Ч.Базарваань Багш гадаад хэлний боловсрол (Япон хэл) 3.5
Ж.Ариунболд Багш гадаад хэлний боловсрол (Англи) 3.5
М.Ангараг Маркетинг 3.5
Э.Жаргалмаа Бизнесийн удирдлага 3.5
Б.Бямбахүү Сэтгэл судлал 3.5
Л.Итгэлсүрэн Нягтлан бодох бүртгэл 3.5
А.Энхзул Санхүү, банк 3.5
Б.Алтанчимэг Нягтлан бодох бүртгэл 3.5
Б.Батбаяр Эдийн засаг 3.5
М.Номин Багш гадаад хэлний боловсрол (Хятад) 3.5
П.Жавзандолгор Эдийн засаг 3.5
О.Солонго Менежмент 3.5
Б.Буянжаргал Олон улсын харилцаа 3.5
Б.Номинзул Олон улсын харилцаа 3.5
Э.Эрхэмбилэг Програм хангамж 3.5
А.Ариунжаргал Сэтгүүл зүй 3.5
-Мэдлэг гэдэг бол бүгдэд хүлээн зөвшөөрөгдсөн, тээж буй хүн нь өөрт болон бусдад нөлөөлөхүйц байдлаар хэрэглэж болох үнэнийг л хэлээд байна гэж боддог. Тийм болохоор сургуульд үзсэн эрдэм мэдлэг ажлын талбарт гарахад зөрчилдөнө гэж байхгүй ээ. Яагаад гэвэл хоёр өөр үнэн гэж байхгүй. Хэрвээ тийм санагдаж байвал тухайн хүн эзэмших ёстой мэдлэгээ эзэмшээгүй байна л гэсэн үг. Ажил дээр ч тэр, хаана ч тэр мэдэхгүй зүйл зөндөө л тохиолддог. Түүнийгээ мэдээд гол учир утгыг ойлгоод явбал мэдлэг эзэмшээд л явна. Ер нь хүн ганц сургууль ч биш бүхий л амьдралынхаа туршид эрдэм мэдлэгийг хайж, түүнээ амьдрах багаж хэрэгсэл болгож байдаг. Тиймээс ч мэдлэг бол хүч гэж үг бий. Энэ үгтэй зөрөлдөх хүн гарахгүй болов уу.

_Лувсандагвын Ганхөлөг,

Alumini_Picture_2
-Их сургуульд орохоосоо мөн олон улсын сайн дурын байгууллагуудад ажиллаж амьдралын хүнд хэцүү байдалд амьдарч байгаа мянга мянган өрх толгойлсон эмэгтэйчүүд болон эцэг эхийн хайр халамж хараа хяналтгүй байгаа хүүхдүүдтэй уулзаж тусалдаг байлаа. Тэр үеэс л энэ хүмүүст илүү сайн бодитой, мэргэжлийн туслалцаа үзүүлэх хүсэл сонирхолдоо хөтлөгдөж сэтгэл зүйч болохоор шийдсэн. Одоо би хүн өөрийн сонирхолтой дуртай зүйлээрээ суралцах нь хувь хүний амьдралын сэтгэл ханамжийг нэмэгдүүлдгийг сайтар ойлгож байна. Сэтгэл судлалын шинжлэх ухаан болон сэтгэл зүйч мэргэжил Монгол улсад төдийлөн танигдаж чадаагүй байхад сэтгэл судлалыг сонгож байсан. Тухайн үедээ хүмүүс их гайхаж ийм сонголт хийсэнд эсэргүүцэх хүн ч олон байлаа.

_Отгонжаргалын Ядамсүрэн,

Alumini_Picture_3
-Мэдээж, ямар ч оюутанд дөрвөн жил суралцсан хөдөлмөрийнхөө үр шимийг хүртээд, энэ мэргэжлээр ажиллаж болно гэсэн баримт бичгийг нь гардуулж байхад догдолж баярлаж л таараа. Тэр жишгээр баярлаж байсан. Гэхдээ тухайн үед бодогдож байсан нэг бодол бол дүнгээ илүү өндөр гаргуулж хичээж гүйж байсан бол улаан дипломтой төгсч болох байжээ гэсэн цагаан атаа төрж байлаа. Эхлээд улаан дипломтой төгсч байгаа оюутнуудад гардуулдаг шүү дээ. Дүнгээ харахад минийх тун цөөхөн кредит дутуу байсан л даа. Би шалгалтаа өгдгөөрөө өгөөд, хичээлээ дүгнүүлдгээрээ дүгнүүлээд явдаг оюутан байснаас биш, нарийн тооцоо мэддэггүй байж л дээ. Гэтэл жаахан хичээсэн бол улаан дипломтой төгсч болох байсныгаа тэр өдөр ухаарсан гэх үү дээ.

_Э.Энэрэл,

Alumini_Picture_5
-Бүх л бизнесийн болон төрийн байгууллагууд тодорхой хэмжээгээр нийгэмд үүрэг, хариуцлага хүлээж байдаг. Манай улсад сүүлийн жилүүдэд нийгмийн хариуцлага гэсэн ойлголтыг хандив тусламж, байгаль орчноо хайрлан хамгаалах утгаар ойлгосоор байна. Тухайлбал, үүрэн телефон операторын үйлчилгээ үзүүлэгч байгууллага хэрэглэгчийнхээ дуудлага, зурвас, интернэтийг хангах  үүрэг хүлээж байна гэсэн үг. Хэрэв энэ үүргээ биелүүлж чадахгүйд хүрвэл маш олон хүн (нийгэм)-д хохирол учирч болно. Мөн үүнтэй адилхан нийтийн тээврийн компанийн ажиллагчид нэг өдөр ажил хаяхад нийгэмд нөлөөлөхүйц хохиролтой байдаг. Тиймээс нийгэмд үйлчилж буй бүхий л байгууллага өөрсдийн үйл ажиллагааг тасралтгүй чанартай гүйцэтгэх нь нийгмийн өмнө хүлээх хариуцлага болно.

_Төрбатын Төгөлдөр,

Alumini_Picture_1

Төгсөгчидийн холбоо

Төгсөгчдийн холбоо нь өнгөрсөн хугацаанд сургуулийн ойн арга хэмжээг сургуультай хамтран зохион байгуулах, ойн арга хэмжээний хүрээнд төгсөгчдийг сургууль багш нартай холбож, сургуультайгаа холбоотой ажиллахад туслах, сургуулийн сүлд дууг зохиох, суртчилах зэрэг ажлыг хийж ирлээ.

ХОЛБООНД ЭЛСЭХ

Та элсэхийн хүсвэл тухайн элсэх товч дээр дарж хүсэлт явуулна.